Wannabe Chef

Epres rizspuding

A hagyományos, jó rizspuding titka az, hogy hosszú ideig kell főzni, lassú tűzön. Egyik kedvenc szakácskönyv íróm, aki kisbabáknak ír egészséges recepteket Annabel Karmel, sütőben készíti és különféle “toppingokkal” kínálja. Keverhetitek gyümölccsel vagy tálalhatjátok melegen párolt almával, gyümölcspürével, őszibarackkal, darabokra vágott mangóval, eperlekvárral, nádcukorsziruppal vagy bármilyen gyümölcskompóttal. Az én rizspudingom egy gyors, egészséges változat lesz. Mandulatejjel készítem, és kicsit hígabbra mint a tejberizst. Nem rakom sütőbe, mert nálunk tényleg szeretik a fiúk mielőbb megkapni a reggelit/ebédet/vacsorát, ezért nagyjából kb. 35 percig főzöm, annyi elég is lesz neki, de közben azért kóstolgatom. Eperből készítek rá finom gyümölcspürét, amit rácsurgatok a tetejére tálalás előtt. 

hozzávalók 4 bébi- vagy 2 felnőttadaghoz
100 g kerek szemű rizs
600 ml mandulatej
1-2 evőkanál cukor
1 vaníliarúd
pár szem eper
4 evőkanál bármilyen gyümölcslé vagy víz
kevés porcukor
 
Tegyük a rizst, a mandulatejet és a cukrot egy vastag falú edénybe. Hosszában vágjuk ketté a vaníliarudat és kaparjuk bele a magokat az edénybe. Forraljuk fel, majd vegyük kis lángra, fedjük le és további 30-35 percig főzzük. Alkalmanként keverjük meg. Az eperpüréhez főzzük meg az epreket gyümölcslében vagy vízben. Az eper levének egy részét öntsük le, majd pürésítsük. Passzírozzuk át egy szűrőn és keverjük össze egy kis cukorral ízlésünk szerint.

Gyere és látogass el a Facebook oldalamra vagy kövess az Instagramon és a Pinteresten.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!