Wannabe Chef

Nyári gyümölcsös müzli

Nyári gyümölcsös müzli Nálunk már hagyomány lett, hogy hétvégente ezzel az amerikai palacsintával kezdjük a napot. Előfordult, hogy kicsi G. szombat hajnalban már félálomban a palacsintát mantrázta (nem viccelek). Én pedig ilyenkor úgy érzem magam mint egy lajhár, mert nem győzöm olyan tempósan sütni, amilyen gyorsan fogyna, viszont jó nagy adag lesz belőle a végén, így még vacsorára is marad nekik. A kisebbik fiú nálunk magában, a nagyobbik nutellával eszi,… Tovább »

Epres rizspuding

A hagyományos, jó rizspuding titka az, hogy hosszú ideig kell főzni, lassú tűzön. Egyik kedvenc szakácskönyv íróm, aki kisbabáknak ír egészséges recepteket Annabel Karmel, sütőben készíti és különféle “toppingokkal” kínálja. Keverhetitek gyümölccsel vagy tálalhatjátok melegen párolt almával, gyümölcspürével, őszibarackkal, darabokra vágott mangóval, eperlekvárral, nádcukorsziruppal vagy bármilyen gyümölcskompóttal. Az én rizspudingom egy gyors, egészséges változat lesz…. Tovább »

Málnás smoothie bowl kókusztejjel

Ha tudatosan megtervezem a napot, akkor a reggeli készülődésben is tudok időt szakítani egy frissítő turmix elkészítésére. Egy időben nagyon sok smoothie és juice recept került fel a blogra. Deliciously Ella, Zizi Kalandjai és Green Kitchen Stories blogján is rengeteg inspiráló receptet találni. Olvashattatok már smoothie bowlról (ehető turmix) a blogon korábban, ami kicsit sűrűbb a megszokott turmixoknál, ezért tányérban kínálható, és édesíthető banánnal, krémesítéshez pedig lehet… Tovább »

Egészséges reggelik 7. rész: Grapefruit-sárgarépa-gyömbér juice

    Továbbra is nagyon kedveljük itthon a házilag készíthető smoothie-kat és juice-okat. Mostanában nem jut rá minden nap idő, mert az az igazság, hogy két egészen pici gyerek mellett sokkal egyszerűbb elővenni a joghurtos dobozt a hűtőből tízóraira, mint nekiállni megtisztítani a gyümölcsöket és zöldségeket a centrifugáláshoz. Néhány napja viszont újra elkezdtem nézegetni a receptkönyveket, bújni a blogokat és… Tovább »

Egészséges reggelik 6. rész: Tápláló meleg reggelik

Az egészséges reggelik sorozatban írtam már lisztmentes áfonyás palacsintáról, lenmaglisztes kenyérről, zabos kekszről, nyers vegán reggeli zabkása, és könnyű tápláló reggelik mellett vegán cékla-alma juice-ról is. Utóbbiakat többségében hidegen fogyasztjuk, ezért most ezt a részt a meleg reggelikről írom. Tápláló, meleg reggelit sokunknak nincs elegendő ideje készíteni a hétköznapokban. A karácsonyi szünetre terveztem időzíteni ezt a bejegyzést,  amikor kicsit… Tovább »

Egészséges reggelik 5. rész: zabos-banános keksz

Mióta igazán hidegek a reggelek, a smoothie-kat és a juice-okat lassan felváltják nálam az egészséges, meleg gyógyteák. Sokszor úgy érzem, ilyenkor a gyümölcs már nem elegendő a reggeli órákban, szükség van valamire, ami egész délelőtt energiát ad. Néhány hete akadtam rá egy külföldi blogon erre a zabos keksz receptre, aminek zabpehely és kókusz adja az alapját és pépesített banánnal lehet édesíteni. Legutóbb adtam hozzá kevés mézet is. Nagyon gyorsan bekeverhető,… Tovább »

Egészséges reggelik 4. rész: Tápláló reggelik + céklás juice

Az egyik kedvenc receptkönyvem egy fejezetében kicsit magamra ismertem: ahhoz, hogy jó anyák legyünk, törődnünk kell magunkkal. Sokunkat annyira lefoglalnak a gyerekekkel kapcsolatos teendők – főleg több gyerek mellett – hogy magunkra már alig jut időnk. A korai étkezést nehéz beiktatni a napirendbe, és az is igaz, hogy a gyerek korától is függ, miként kezdjük a napot. Mi is… Tovább »

Egészséges reggelik 3. rész (Vendég bejegyzés My Rawsome Lifetól)

Azt gondolom, hogy a száz százalékosan nyers étrendre való átállás mindenkinek a saját megítélésétől függ. Több barátommal, rokonommal kapcsolatban tudom, hogy számukra a nyers étrendre való átállás a lehetetlenséggel lenne határos. Én személy szerint Márta nyersétel blogját (My Rawsome Life) már régóta követem,  mert lenyűgöz, hogy a gyümölcsöket milyen sokoldalúan képes felhasználni. Az édes íz eléréséhez datolyát, érett… Tovább »

Egészséges reggelik 2. rész: Lenmaglisztes kenyér

Régóta kísérletezem lenmagliszttel. Legalább három receptre leltem a neten, mire megtaláltam a megfelelőt. A keverés kényelmesen, nagyjából 5 perc alatt megvan, éjszaka kelesztem, és mivel sikerült eltalálnom végre a lenmagliszt arányt, senki meg nem mondja, hogy itthon sütöm. A lenmagliszt egyébként káliumban, magnéziumban, foszforban, kalciumban, nyomelemekben, élelmi rostokban gazdag. Mindemellett értékes fehérjéket, B-, A- és E-vitaminokat valamint lenmagolajat… Tovább »

Egészséges reggelik 1. rész: Áfonyás palacsinta

  A nyarat azért is szeretem, mert a sok szezonális gyümölccsel és zöldséggel rengeteg egészséges reggelit tudunk készíteni. Arra gondoltam,  hogy miért ne mutathatnánk ezeket meg Nektek, így most a háztáji csemegék sorozathoz hasonlóan, erről is olvashattok majd sorozatban (időnként receptek, vendég bejegyzések, érdekes interjúk formájában). Reméljük szeretni fogjátok! B.-nek régóta igyekszem a legtöbb gyümölcsöt és zöldséget belecsempészni az ételekbe otthon, leginkább reggel… Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!