Wannabe Chef

Falafeles vegaburger

Erre a mennyei falafeles vegaburgerre @parisbyvegan Instagramján akadtam rá még tavasszal. Kísérleteztem vele párszor és kicsit az ízesítésén is változtattam. A gyerekeken teszteltem először, nagyon édesek voltak, ahogy egyszerre falták mindketten, pedig mostanában inkább quinoából készítem nekik a zöldséges burgereket. Friss, ropogós zöldségek és a hagymás, csicseriborsós falafel íze egyetlen fűszeres vegetáriánus burgerben: tökéletes ebéd vagy vacsora egy finom, puha… Tovább »

Bundás zöldségek rizságyon-kakiage don

Ki szereti a sült hagymát és a rántott hagymakarikákat? Mert mi nagyon szeretjük, bár pl. a rántott hagymakarikát kicsit macerás elkészíteni otthon, ráadásul hiába áll panírban a fél konyha, akkor sem sikerül eleget készíteni belőle… Jóval egyszerűbb és gyorsabban elkészíthető ez az étel, a kakiage (かき揚げ), ami szabadon választható zöldségekből készül és nagyon-nagyon ropogós a “bundája”…. Tovább »

Színes saláta édesköménnyel + a cukormentes kihívás második hete

A februári cukor- és édességmentes hónap második hete nehezebben ment, mint az első. Többször éreztem, hogy pótolnom kell valamivel az édességet. Jobb ezeket a helyzeteket elkerülni, de ha nem sikerül, ilyenkor jöhet az aszalt gyümölcs (leginkább mazsolát ettem), a frissen facsart/centrifugázott édesebb zöldséglevek (nálunk a répalé és a céklalé fogyott gyakrabban) és a “megmentő” cukormentes palacsinta. A kávét első héten… Tovább »

Burgonyás hagymás omlett füstölt sonkával

A legutóbbi spanyol tapas kurzustól annyira feltöltődtem, hogy azóta, ha időm engedné megállás nélkül csak tapasokat készítenék a konyhámban. Újabb kísérletem húsvéti sonka hasznosítására a burgonyás hagymás omlett (tortilla de patatas), ami füstölt pulykasonkával vagy pörcösre pirított bacon szalonnával is elkészíthető. Sokacz Bernadett, a spanyol tapas kurzus vezetője megmondta mitől lesz “igazi spanyolos” az omlettünk: akkor, ha a belseje… Tovább »

Póréhagymás-burgonyás frittata

Különleges fogás reggelire, amire tehetünk sajtot vagy sonkát. Süthetjük serpenyőben de akár muffin formákban  is.   Hozzávalók (4 személyre): 3 ek olaj 30 dkg burgonya lereszelve 1 szál póréhagyma 3 tojás 1 dl tejszín 10 dkg kéksajt 3 ek paradicsompüré só, bors   1. A sütőt előmelegítjük 190 fokra. Sütőbe is tehető serpenyőbe olajat melegítünk… Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!